حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: کل غزه را هم نابود کنیم، به پیروزی نخواهیم رسید ۴ عملیات گروهان‌های قدس علیه اشغالگران اسرائیلی در جبالیا بایدن: ترامپ کاملا از تعادل خارج شده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد قسام در ۲ مرحله «سدیروت» را موشک‌باران کرد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتقاد بولتون از تهدید بایدن مبنی بر توقف ارسال سلاح به اسرائیل واکنش شدید حماس به اظهارات بایدن
سرخط خبرها

قالیباف: مسکن از مهمترین مسائل مردم است| مجلس با تصویب قانون ساماندهی اجاره‌بها صدای مستأجران شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۹۸۳۸
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
قالیباف: مسکن از مهمترین مسائل مردم است| مجلس با تصویب قانون ساماندهی اجاره‌بها صدای مستأجران شد+ فیلم
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسکن از مهمترین مسئله‌های مردم در سبد هزینه‌های خانوار محسوب می‌شود، گفت: با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن قوانین سه‌گانه مجلس برای مسکن نهایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی جواد الائمه (ع) را به همه عاشقان و شیفتگان آن حضرت تسلیت و تعزیت می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم می‌دانم گزارشی در رابطه با مسکن به اطلاع مردم عزیزمان برسانم، ادامه داد: ضمن تشکر از تلاش عزیزانمان در مجلس، همه ما می‌دانیم که امروز مسکن از مهمترین مسئله‌های مردم در سبد هزینه‌های خانوار محسوب می‌شود و به همین دلیل در نقشه راه مجلس یازدهم برای تحول در قوانین اقتصادی کشور این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده است که با تصویب طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن، قوانین سه‌گانه مجلس برای مسکن نهایی شد.

وی اضافه کرد: مجلس یازدهم در مدت زمان فعالیت خود سه گام اساسی و مهم برای حل معضل مسکن برداشت، برای تسهیل تولید مسکن، طرح جهش تولید مسکن تصویب شد تا دست دولت برای ساخت مسکن باز شود و امروز نیز دولت به پشتوانه همان قانون به دنبال ساخت مسکن است.

قالیباف افزود: برای وارد کردن چندین میلیون مسکن احتکار شده به بازار مسکن، قانون مالیات بر اجاره‌های خانه‌های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر مجلس در هفته گذشته با تصویب یک قانون مؤثر با استفاده از تجربه بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا، زیرساخت قانونی برای مقابله با آشفته بازار اجاره مسکن را ایجاد کرد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: جریان‌های ذی نفع سال‌های طولانی قوانین حوزه اجاره مسکن را به ضرر مستأجرین تدوین کرده بودند و مستأجر در رهاشدگی بازار اجاره‌بها، زیر تیغ قیمت‌های غیرمنصفانه اجاره‌بها قرار گرفته بودند. مجلس یازدهم با تصویب قانون ساماندهی اجاره بهای مسکن در کنار حفظ منافع مالکان منصف، صدای مستأجران شد.

قالیباف افزود: این قانون در صورت تأیید شورای نگهبان و اجرای مناسب می‌تواند افزایش سالیانه اجاره بها را ضابطه‌مند کند و اجاره‌ها در نتیجه اراده چندین دلال و واسطه و بازی با قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی تعیین نشود. اجرای این قانون به اهتمام ویژه دولت نیازمند است و با توجه به مشارکت دولت در تصویب این قانون و جدیتی که در دولت محترم وجود دارد ان‌شاءالله در فرصت منطقی با اقدامات دولت محترم شاهد تحولات عملیاتی در بازار مسکن خواهیم بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->